19 Kasım 2010 Cuma

Çok okuyan mı, Çok gezen mi?

      Hepimizin bildiği gibi bu tartırşma senelerdir sürmektedir. Herkesin farklı fikirler sunduğu, değişik örnekler verdiği, hayatımızda aklımıza ilk gelen soruların içinde yer alan cevaplanmamış bir soru. Ben bu sorunun cevabını zamanın iş hayatına uygulayarak vermek istiyorum.

      İlk önce sorunun içinde geçen "okumak" fiilini kitap olarak değil de, bir okulda eğitim görmek olarak algıladığımı belirtirim. Bundan yola çıkarak, artık hepimizin bildiği üzere üniversite okumanın çok da zor olmadığı bir dönem de yaşıyoruz. Bölüm veya üniversitenin iyi veya kötü olmasını ayırt etmeden bu sözü söyleyebiliyorum. Ve bu sayede de ortaya "diplomalı işsizler" çıkıyor. Peki üniversite bitirmiş bir insan nasıl oluyor da işsiz kalabiliyor? Cevabı çok basit ve sorunun içinde gizli aslında. Cevap: Sadece üniversite okuduğu için...

     Evet sadece mezun olabilme yeteneğine sahip olduğu için çok fazla "diplomalı işsiz"e sahibiz. Zamanımızda sadece üniversite okumak, iş hayatına adım atmamıza yaramıyor maalesef. Peki işe yarayan nedir? İşte baştaki sorumuzun diğer kahramanı, bu cevap için var: Gezmek...

      Gezmek, görmek, kendini geliştirebilme becerisi bunların hepsi size iş alanında büyük bir kapı açmak için sizleri bekliyor. Üniversitenizin yüksek puanla öğrenci alması ya da bunun tam tersi olması işe girmenizde artık ne yardımcı oluyor, ne de engel... Yani kısacası sizin puanınızın yüksek olması gerekiyor. Peki bu puanı nasıl yükseltebiliriz? Tabi ki de bizi cazip hale getirebilecek donanımları kendimize yükleyerek. Bunların ne olduğunu ve nasıl yapabileceğimizi ilerideki yazılarımda, okuldan ve çevremden öğrendiklerimle cevaplamaya çalışacağım.

    Baştaki sorunun cevabına gelirsek; ben de kesin cevabı bulamadım ama sanırım gezenler, okuyanlardan 1-0 önde başlıyor:)

3 yorum:

  1. New York'ta Beş Minarede Hacı karakterinin bir repliği vardı.Şöyleydi:

    ''İnsan 3 dertten muzdariptir,Fakirlik,cahillik,Bencillik.
    İnsan bencilliği severek,fakirliği çalışarak,cahilliği de okuyarak aşar evlat''

    ee ne de olsa farklı düşüncelere kapı aralamak gerek.

    YanıtlaSil
  2. tabii ki de dediğin çok doğru ama benim okumaktan kasıtım okul bitirmekti. maalesef çoğu insan üniversiteyi dersten ibaret sanıyor aslında onlara da küçük bir eleştri yaptım.

    YanıtlaSil
  3. Kastın, bilgini kullanıp deneyimlemek sanırım.Yani oku öğren dene emin ol hareketi hatta şöyle bir söz de vardı:
    ''uygulamaya dökülememiş bilim yarı yarıya yanlıştır'' diye,

    ve tabii şu da var ki YTU IEEE nin sloganıdır:

    ''sadece derslere girmekle mühendis olunmaz.'' =)

    YanıtlaSil